BELLYSSIMA SAMEN FIT CHALLENGE

Super gaaf dat je mee komt doen met deze challegne! Op deze site tref je alle info die je nodig hebt voor de challenge van aankomende week. Heel veel plezier!

 

Hoe gaat het in zijn werking?

Zoom online work out link: https://us02web.zoom.us/j/82551513183

Installeer het programma ZOOM op je computer, tablet of telefoon (download optie verschijnt als je op bovenstaande link drukt). In de zoom meeting zal de host de workout video afspelen. Soms kan het voorkomen dat je internetverbinding (of die van de host) niet fijn meewerkt. De oplossing is om dan de video te openen in je eigen browser en het geluid van zoom uit te zetten, of zoom uit te doen en aan het einde terug te komen voor de gezamenlijke afsluiting. Klik hier voor een overzicht van alle work out video's.

Drop out:

Stel je voor dat je een work out te zwaar vindt, zelfs als je het rustiger aan doet. Voorbeeld er zijn veel oefeningen op de vloer en jouw rug wordt daar niet blij van. Overweeg dan om in plaats van met heel veel tegenzin het te doen een andere work out te kiezen zodat je in ieder geval aan je beweeg challenge voldoet. Je kunt dan kiezen uit onderstaande video's of één naar eigen voorkeur van YouTube (genoeg keuze). 

Let op:

 

Ook als het soms even te zwaar is, doe gewoon mee op jou niveau. Al doe je alles bijvoorbeeld 10 seconden i.p.v. 40 seconden, dan is dat al een heeeel goed begin! Of je doet de eerste helft mee en kijkt het vervolgens af terwijl je stretch oefeningen doet, dat is ook prima! Je hoeft niet alles perfect te doen, je doet wat je kunt en pakt weer op als je weer op adem bent. De eerste keer moet je lichaam, geest en mind altijd even wennen, gun jezelf die tijd. Winnen is niet perfect zijn, maar steeds iets beter worden en daarmee je 'oude ik’ verslaan. Niemand van ons is topsporter maar samen staan we sterk en wordt jij sterker. 

Los hiervan is het natuurlijk wel de uitdaging om het uiterste uit jezelf te halen. En dat kun jij! Anders had je je niet opgegeven. We komen fitter uit deze crisis dan dat we erin gingen! Let’s do this. Trots op jou! En dat mag je zeer zeker ook op jezelf zijn!

Help ik ben geen professionele allround danser en/of bodybuilder:
Geen zorgen, dat zijn wij allemaal niet. Als we dat waren hadden we ons voor een heel ander programma opgegeven. Docente Adrijana is misschien wel buikdanseres maar lacht zich rot als ze een andere stijl moet doen. Ze voelt zich dan net een springend konijntje maar ziet daar juist de lol van in! En traint daardoor soms nog harder haar buikspieren van het lachen. Maak je dus geen zorgen, we zijn allemaal nieuwe dingen aan het ervaren en leren. Het gaat dus niet om de uitvoering maar om de beweging, het verhogen van je bloedsomloop en aanmaak endorfine (gelukshormoon). Je bent thuis, in je safe space! En je vormt een inspiratie voor de rest als het niet lukt maar je zet gewoon door met een glimlach op je gezicht!

 

 

Klaarzetten: 

 

  • Water (Advies is om voor de training z.v.m. te drinken. Daar doe je je lichaam echt een plezier mee en kan het veel beter de afvalstoffen uitzweten. Drinken tijdens de training is minder goed voor je spijsvertering, maar mag natuurlijk wel. Neem bij voorkeur tijdens de training een klein slokje)  

  • Yoga mat (niet bij elke workout nodig, leg het voor de zekerheid wel klaar). 

  • Denk na over een cijfer voor je gemoedstoestand (1 t/m 10). Typ deze in de chat box zodra je inlogt.

  • Schrijf je intentie op voor de dag. Wat wil je bereiken, wat zou je een goed gevoel geven? Waar doe je deze training voor? Wat is je doel? Probeer hier, elke keer als je buiten adem bent of op het punt staat om op te geven even naar te kijken. Lees het eventueel hard op voor. (optioneel)

  • Verbind je laptop/telefoon met boxjes voor optimaal geluidskwaliteit(optioneel)

 

 

Tijden: 

 

De workouts duren meestal 30 minuten maar soms zijn ze korter en soms ook langer. Reserveer bij voorkeur 45 minuten in je agenda (inclusief douchen). Soms kan het namelijk ook iets uitlopen als bijv. het technisch even fout gaat of je een leuk nagesprek hebt met de rest van de trainbuddys. 

Let op: we starten om 12:00 uur, zorg dus dat je op tijd bent ingelogd. 

Maandag        12:00 + (*19:00 bij genoeg animo in de app)

Dinsdag          12:00 & (*19:00 bij genoeg animo in de app)

Woensdag      12:00 

Donderdag      12:00 

Vrijdag            12:00 (*19:00 bij genoeg animo in de app)

Zaterdag          Rust of eigen work out

Zondag            Rust of eigen work out

Lesplanning

Mei

  • Week 1 & 2 - Full Body + Salsa & Dance Hall

  • Week  3 & 4 - Full Body + Buikdans & Bollywood

Juni

  • Week 1 & 2 - Full Body + Afro & Thaitian

  • Week 3 & 4 - Full Body + Merengue & Hiphop

Femme Fusion - Full Body Work out

Video's April Challenge 

T: 0642844655 E: info@femmefusion.nl      © 2020 by Bellyssima

  • Facebook Social Icon
  • Instagram